Folytatódik a tiltakozás: nyílt levelet kaptak a képviselők a közoktatási törvényről
Levélben kérik civil szervezetek az új köznevelési törvény megalkotása kapcsán az országgyűlési képviselőket, hogy ne...
Levélben kérik civil szervezetek az új köznevelési törvény megalkotása kapcsán az országgyűlési képviselőket, hogy ne...
A hónap elején alakult Hálózat a Tanszabadságért nevű, civil szakmai szervezeteket tömörítő szerveződés demonstrációt...
„Azok a szakemberek, akik Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárral ellentétben értenek is az oktatáshoz, nem kaptak arra...
„Mindez politikai hangulatkeltés, egy rendezvényt követő sajtótájékoztatón szegezték nekem a kérdést, amire ma sem...
A kormány továbbra sem véglegesítette Hoffmann Rózsa köznevelési koncepcióját. Bár Szijjártó Péter korábban úgy nyilatkozott, hogy a szeptember 11-i kormányülés után nyilvánosságra hozzák a koncepciót, most úgy néz ki, még mindig van mit javítani rajta - írja az Index.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) az ország jelenlegi és prognosztizálható gazdasági helyzetére tekintettel nem tartja időszerűnek és szakmailag megalapozottnak a közoktatás nagymértékű államosítását.
Az oktatási államtitkár arra számít, hogy a jövőben is nagy számban kérik a települések az oktatási intézmények fenntartói jogának lehetőségét. Hoffmann Rózsa az MTI-nek adott interjúban elmondta, hogy a közoktatási törvény koncepciója nem tartalmazza a pedagógusok óraszámának emelését, de rögzíti a heti 32 óra, kötelezően iskolában eltöltendő időt. Ez utóbbi intézkedés a pedagóguséletpálya-modellel egyidejűleg lépne életbe.
"Hogy van, az már biztos. Azt hittük, hogy a közoktatási törvénnyel kapcsolatos "szorgos tevékenység" már nem járhat meglepetésekkel. Tologatták már előre-hátra a határidőket, és a számos hivatalos, félhivatalos és kiszivárogtatott változatban már minden és mindennek az ellenkezője is szerepelt. Az azonban újabb távlatokat nyitott, hogy Gloviczki államtitkár úr szerint a szociális konzultáció eredményét kellett megvárni, amíg megtudjuk a frankót" - olvasható a Népiskola blog legfrissebb bejegyzésében.
Skandalumnak nevezte a pedagógusok heti óraszámának 30 százalékos emelésére vonatkozó elképzelést Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke csütörtökön az MTI-nek. A szakszervezeti vezető szerint a szándék megvalósulása több ezer pedagógus elbocsátásához vezethet.
A tervek szerint április 20-án tárgyalja a kormány az új közoktatási törvény koncepcióját, az MTI birtokába került anyag szerint a tankötelezettség 16 éves korig tartana, az érettségi vizsgatárgyak száma öt lenne. A 110 oldalas dokumentum szerint több kérdésben a kormány fog dönteni: a Nemzetgazdasági Minisztérium(NGM) és a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (Nefmi) ugyanis eltérő állásponton van, így a gazdasági tárca a pedagógusok óraszámát heti 28-ra növelné, ezt az arányú növelést a Nefmi azonban elveti. Nem ez az egyetlen meglepő pont a tervezetben.
Már zajlik a közoktatási törvény kodifikációja, de még vannak vitás kérdések, amelyekről a jövő héten a kormány dönt - nyilatkozta a Nemzeti Erőforrás Minisztérium közoktatási helyettes államtitkára a Magyar Nemzetnek. Az Index úgy tudja, hat helyett mégis öt tárgyból kell majd érettségizni, és új tantárgyak kerülnek az iskolai tantervbe.
Egyelőre nyitott kérdés, hogy öt, vagy hat kötelező érettségi tantárgy legyen, a pedagógusok kötelező heti óraszáma pedig mégsem csökkenne huszonegyre, huszonkettő maradna - mondta a Magyar Hírlapnak Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár.
Több tanóra, két kötelező emelt szintű érettségi, három vagy négy idegen nyelv oktatása – szigorú feltételekhez köti a hat- és nyolcosztályos gimnáziumok működését a közoktatási törvény tervezetének legújabb változata.
Háromszáz milliárd forinttal kerülne többe az óvodák, az általános- és középiskolák, valamint a szakiskolák működtetése 2012-től: ez derül ki az új közoktatási törvény koncepciójának legfrissebb, szerkesztőségünk birtokába jutott változatának szövegéből. Hiába érkezett több mint ötszáz észrevétel a december elején bemutatott tervezethez, a főbb pontokon – az érettségi tárgyak számán, a pedagógusok minősítési rendszerén és az előkészítő évfolyamok tervén – nem változtatott az államtitkárság.